fredag 3 oktober 2008

2008-10-03















I tisdags skedde det vi alla väntat på så länge. Klockan 12:55 satt en spänd och förväntansfull Isabella Stille i väntrummet utanför Bergens Hälsocenter. Mina förhoppningar på fysioterapeaten var minst sagt höga.

Mötet var, på alla sätt man kan tänka sig, en stor besvikelse. Sjukgymnasten visade sig vara en lågmäld och sliten kvinna i övre medelåldern. Hon klämde lite på min arm och försökte sedan sälja någon slags värme-lera till mig för 400 norska kronor. När jag artigt tackade nej ville hon istället att jag skulle köpa några musarms-övningar i rörlig bild för 250 kronor. Jag förklarade att jag inte hade så mycket pengar och egentligen bara ville ha svar på några frågor om min skada. Där avslutade hon direkt mötet och jag fick hosta upp 250 kronor för "behandlingen" som hon valde att kalla det. Snopna gick vi (jag och musarmen) sedan därifrån.


















Något betydligt mer prisvärt var singing cowboy-kvällen på Landmark i tisdags. Bergen filmklubb visade filmen "Red River Valley" och efteråt spelade bandet "Emty Bottles Borken Heart". En mysig kväll med sång, dans och rutiga cowboyskjortor. Det kommer garanterat att bli fler filmklubbskvällar för oss i fortsättningen.

/Bella

Inga kommentarer: